Kukurydza - badania naukowe

Wszystko zaczęło się w 1970 roku od stworzenia odmiany hybrydowej LG 11, we współpracy z INRA. Po zarejestrowaniu w katalogu francuskim, LG 11 stała się najlepiej sprzedawaną hybrydą w Europie Zachodniej.

Obecnie w Grupie Limagrain pion naukowo-badawczy kukurydzy opiera się na:

  • 180 hodowcach, naukowcach i technikach
  • 25 stacjach hodowlanych i naukowo-badawczych, w tym:
    • 14 stacjach w Europie
    • 9 stacjach w Ameryce Północnej
    • 2 stacjach w Ameryce Południowej
  • 7 laboratoriach biotechnologicznych
  • 3 laboratoriach badań zastosowania przemysłowego kukurydzy
  • Jednej z najlepszych baz genetycznych kukurydzy, umożliwiającej prace nad hodowlą odmian w grupach wczesności od FAO 170 do FAO 800

Ten zespól naukowo-badawczy przeprowadza z powodzeniem każdego roku

  • 900 000 krzyżówek
  • 55 000 testów na nowych odmianach hybrydowych
  • 420 000 planów selekcji (pola doświadczalne)

 

Główne kierunki badań naukowych i selekcji

Najważniejszymi kryteriami wyboru są:

  • dojrzałość i potencjał plonowania
  • stabilność wyników upraw
  • odporność na wyleganie
  • tolerancja na choroby i szkodniki

 

Prawie 25 lat temu Limagrain zdecydowała o rozdzieleniu swojego programu naukowo-badawczego dotyczącego kukurydzy na badania ziarna i kiszonek.

 

Kiszonka z kukurydzy – utrzymuje jakość żywienia zwierząt:

  • strawność
  • smakowitość i pojadanie
  • jakość mięsa i mleka
  • zwiększa wydajność porcji paszy
  • sprzyja zdrowotności zwierząt

 

Ziarno kukurydzy - wartość i zalety technologiczne ziarna:

  • wartości odżywcze (świnie i drób)
  • zawartość skrobi
  • przerób przemysłowy
  • bio-etanol (roślina pilotowa w badaniach w Wielkiej Brytanii)

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.